dimarts, 7 de juny del 2016

MAQUETA PER A UNA ONG I PLÀNOL A ESCALA

Per a finalitzar aquest treball amb el llenguatge de les plantes i les escales gràfiques, en aquest tercer trimestre dedicat al disseny d'espais vaig proposar aquesta activitat de selectivitat. És una activitat antiga, però que dóna molt de joc, perquè permet a l'alumnat treballar aspectes d'escala a nivell tridimensional, i enfrontar-se per primer cop en el curs al disseny d'un espai a través d'una maqueta. L'enunciat demana a l'alumnat que dissenyi l'estand d'una ONG (triada per a l'alumnat) que ha d'anar ubicat en una fira, i que està col.locat en una cantonada del recorregut d'aquesta fira, de manera que la gent que passeja per aquests "carrers" podria entrar en aquest estand a través de dues de les 4 cares de la planta rectangular. L'estand, amb unes mides determinades, d'amplada i profunditat, també imposava una altura màxima i la impossibilitat de fer cap tancament superior. Amb tot això l'alumnat, havia de centrar-se en la seva ONG triada i fer un llistat de les necessitats a satisfer d'aquest estand, creant zones i distribuint-les en el seu interior per a informar als visitants de les tasques d'aquesta ONG, per a publicitar.-se, per a mostrar pamflets o pantalles de la tasca realitzada, reservar un espai per a asseure's o atendre més personalment als interessats i captar socis, un mínim espai d'emmagatzematge per als tríptics, bosses etc. Tot tenint en compte de no entorpir el pas i planificar una distribució funcional i impactant. 

Dóna la casualitat que a aquestes altures del curs, els estudiants ja han visitat el Saló de l'Ensenyament de Barcelona i es fan una idea molt encertada de les necessitats que pot tenir un estand d'aquestes característiques perquè ells les han viscudes. A més van haver de treballar esbossos en perspectiva de com s'imaginaven aquell estand, i van haver d'elaborar una planta a escala a més de la famosa maqueta. És una activitat molt completa que els permet sortir del format de les proves de les PAU però que aprenen molt sobre l'aplicació de coneixements en projectes concrets. Es va resoldre en dues setmanes a classe amb la possibilitat de millorar-la a casa. Tot seguit us passo fotos de les millors propostes:




















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada