dimarts, 7 de juny de 2016

EL LLENGUATGE DE LES PLANTES I LES ESCALES GRÀFIQUES: DISSENY D' HABITATGE

Només començar el 2n trimestre vam entrar de ple amb el treball amb escales gràfiques i el dibuix de plantes, ja que moltes de les activitats de selectivitat sobre disseny d'espais implica la distribució interna de plantes en habitacions, i l'alumnat ha d'entendre què és una paret mestra, què és un envà, com s'indiquen la presència d'obertures en el mur (portes, finestres) i com representar el mobiliari. Per a dur a terme aquesta part de la matèria vam veure exemples al web, i vídeos de com es treballa amb el llenguatge de les plantes. A més, vam haver de recuperar coneixements d'escala i de càlcul d'escala, per a practicar amb escales gràfiques en exercicis reals com els de les proves d'accés a cicles superiors. En definitiva, tots aquests coneixements genuïnament del 3r trimestre, dedicat al disseny d'espais, els vam començar a aplicar de forma seriosa en activitats de selectivitat com la que us presento a continuació. L'enunciat mostrava una planta acotada d'un habitatge d'una familia amb una nena i que havia de reunir uns requisits demanats per aquesta familia, de manera que es proposava el disseny de l'espai interior en habitacions, dormitoris, labavo, cuina i menjador. L'alumnat havia de treballar a escala i decidir -ne la distribució interna, així com saber si podia o no "foradar " el mur per a planificar-hi finestres o terrasses... aquestes activitats van ser molt profitoses perquè van aprendre moltíssim sobre l'antropometria dels objectes que ens rodegen: a quina altura cal posar una cadira? I una taula? quan mesuren les portes? I quin gruix té un envà? Quines mides mínimes tenen els llits individuals i de matrimoni en la industria actual? Quin és l'espai mínim per a un lavabo petit? Etc.

L'aplicabilitat d'aquests coneixements és molt àmplia: primer fa molta por pel tema de les escales gràfiques però un cop entès, l'alumnat s'adona que és més fàcil del que sembla i comença a gaudir d'aquestes activitats. Aspectes del dibuix de disseny com la pulcritud, el rigor matemàtic, l'elegància en el traç fred i tècnic també es va haver de treballar i tenir en compte. Tot seguit us passo exemples d'algunes d'aquestes activitats:







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada